![]() | Vít Zapletal | KDE V KINĚ ZHLÉDNOUT FILM NA AEROVODU ZHLÉDNOUT FILM FILM NA ALZA MEDIA |
SYNOPSE
Absolventský film režiséra Víta Zapletala je minimalistickým snímkem s prvky spirituality a příběhem o naší současnosti, o zrychlené době, která ztrácí Boha, víru a rodinnou tradici. Jsme prach a v prach se obrátíme – to je nezpochybnitelná pravda, kterou snímek předkládá s lehkostí a samozřejmostí, stejně jako samozřejmý je život a smrt. Dva bratři, starší s manželkou, mladší s milenkou a malým dítětem, se potkávají na venkovské usedlosti poté, co jejich otce stihne mrtvice. Subtilní rodinné drama je debutem, který se z běžné české tvorby vymyká přirozeným akcentem křesťanské víry.
TRAILER
FOTO
TVŮRCI
![]() | Vít Zapletal
Režisér
Vystudoval užitou malbu na SUPŠ v Uherském Hradišti, poté režii na pražské FAMU v dílně Jana Němce a Petra Marka. Ohlas vzbudily už jeho studentské filmy: za snímek Pokoj (2008) získal Stříbrného dinosaura na festivalu Etiuda & Anima v Krakově, snímek Pět měsíců a tři dny (2008) byl oceněn na Famufestu jako nejlepší cvičení studentů prvního ročníku. Je spoluautorem scénáře k filmům Entertainment (2010) a Road-Movie (2015) režiséra Martina Jelínka a Holka 180(2010) a Cesta do Říma (2015) režiséra Tomasze Milenika. Život přede mnou, který se objevil v české soutěžní sekci Fresh Film Festu. Subtilní rodinné drama Prach je jeho absolventský film. |
Scénář: Vít Zapletal, Václav Hrzina Kamera: Ondřej Belica Střih: Jiří Procházka Zvuk: Jan Richtr Hudba: Robert Křesťan, Jiří Vašíček Koproducenti: Produkce Radim Procházka s.r.o., Česká televize, Barrandov studio a.s., Libor Sekerka Hrají: Radek Valenta, Hana Jagošová, Vojtěch Poláček, Eliška Stejskalová, Filip Truksa, Hilda Novotná, Rudolf Fuchs, Miroslav Babuský, Karel Vlček |
TEXTY
Jan Křipač, Fantom filmu:
„Vztahový film“ o rodině, která se musí vyrovnat s nenadálou tragickou událostí, se nevyčerpává na běžné psychologické rovině, ale dotýká se – aniž by sklouzl do prázdné rétoriky – duchovních rozměrů života. I když jsou Zapletalovy inspirační zdroje zřejmé (zejména francouzská linie Bresson – Pialat – Cavalier), mladý režisér se nebojí – zvláště ve výtvarném pojetí a mizanscéně – vlastních neotřelých řešení, která nepoutají pozornost k sobě, ale jsou vkomponována plynule ve prospěch příběhu…